Tuesday 13 September 2011

Älskade lillasyster!!!

Grattis Angelica!!!!!


Just nu är det midnatt i Sverige och det är min lillasysters födelsedag!!!
Jag har inte träffat min syster på snart ett år :( har pratat med henne dock :)
Men jag kommer så väl ihåg den där september dagen för 33 år sedan.

Jag var ensam hemma, mamma och min "plast-pappa" hade åkt upp till sjukhuset och jag väntade och väntade på det där telefonsamtalet.......

Telefonen ringde.... men inte var det nån av dem... det var andra nyfikna människor :) så när telefonen än en gång ringde så trodde jag att det var någon som ville veta om det hade "hänt" nåt ännu, så jag svarar, lätt irriterad och det är min "plast-pappa" i luren och han säger: Du har fått en lillasyster!

Där står jag hemma knappt 9 år och tänker: en lillasyster.....men jag ville ha en lillebror......

Men allt det ändrades senare.
Under åren som gick så var min syster allt från a pain in the ass :) till min personliga slav!
Men det viktigaste är att hon blev (är) en av mina bästa vänner.


Så än en gång Grattis min älskade syster!!!!!




9 år senare fick jag en lillebror :)

1 comment:

  1. HEJ MITT HJÄRTA SÅ FINT SKRIVET, JA DET VAR ÄN LÅNG VÄNTAN FÖR DIG FÖRSTÅR JAG, MEN DU VET DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅT GOTT OSV, OCH SÅ BRA RESULTATET BLEV OCH DU DU FICK JU EN LILLEBROR OXÅ NÅGRA ÅR SENARE IBLAND ÄR MORSAN SEN I STARTEN MEN JAG KOMMER ALLTID I MÅL. ÄLSKAR ER UNGAR ALLIHOPA, TACK FÖR ATT NI FINNS. KRAM

    ReplyDelete