Wednesday 21 September 2011

Släktdrag???

Har inte direkt tänkt på det själv, men jag slår in det mesta i folie. T.ex Marcus lunch paket osv.
Och det var när han (Marcus) fråga mig varför jag inte slog in julklappar och presenter i folie oxå som det slog mig att jag faktisk gör det. ( Inte klapparna alltså men allt annat)
Och när jag tänker efter så går det åt mycket folie här hemma, känns som om jag köper det nästan jämt :)

Men nu är det så att min pappa gör det, Ost, korv, skinka, gurka mmm
Så det måste ju vara därför, att jag har tagit efter honom.
Min mamma säger oxå att jag bakar som min pappa eller rättare sagt att vi knådar degen likadant -så att alla jäst partiklar dör -som hon säger, hon kan inte heller titta på när jag knådar en deg :)
Men det måste vara genetiskt för så många gånger har jag inte sett min pappa baka, inte så att han inte bakade när jag var liten för det gjorde han.

Vad har ni tagit efter era föräldrar?

1 comment:

  1. DU ÄR ROLIG DU MEN DU HAR JU RÄTT JAG BLEV SUPERSTRESSAD NÄR DU SKULLE BAKA, JOVISST SKALL MAN KNÅDA DEGEN MEN DET FINNS GRÄNSER ÄVEN DÄR,OCH DU STRESSAR JU INTE IHJÄL DIG SJÄLV MEN TYVÄRR ANDRA HA,HA. OCH NÄR DU SKALL LAGA MAT, SKALL BARA GÖRA DET HÄR FÖRST ÄR ORD SOM HÖRS, MEN GOTT BLIR DET NÄR DET ÄR KLART. PUSS OCH KRAM

    ReplyDelete