Tuesday 20 November 2012

OK så här är det :D

Det blev kött igår med pommes, beasmör, tomater och sparris.
Gott, gott!


Rubriken?

Jo så här är det, jag har aldrig påstått att min mat är nyttig eller till och med bra för dig.
Jag äter sånt jag tycker om, sen om det är mycket socker, fett or whatever i, näe jag bryr mig inte riktigt så mycket...

Jag har alltid kunnat och kan fortfarande äta precis vad jag vill utan att behöva tänka på t.ex vikt.
Lyckligt lottad har vissa kallat det, men jag vet inte jag har aldrig behövt tänka på det.
Eller jo en gång i mitt liv har jag verkligen försökt och gå upp i vikt och det var när jag var 15 och i en vecka försökte jag verkligen men det gick inte och sen den dagen bestämde jag mig för att inte bry mig.

Jag har fått höra att jag var alldeles för smal, men när man äter som en häst och verkligen skyfflar in mat och inget händer ja då är det inte så skoj och få frågor som: äter du inget?? och liknande frågor.

Ok nu har jag skrivit av mig lite :)

Frågor?

Ha det!


EDIT: Nej jag är inte arg :) och jag har full sympati för dem som kämpar med vikt och dyl. ( Jag själv skulle aldrig klara av det eftersom jag har noll karaktär :) )

7 comments:

  1. Då har vi samma "problem". Skönt för det mesta :-) Kram

    ReplyDelete
  2. Skönt att kunna äta vad som helst. Jobbigt att inte kunna gå upp i vikt om man vill.
    Vi har samma problem fast tvärtom. :)
    Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag kan nog gå upp i vikt men då måste jag flytta till Sydafrika :D

      Delete
  3. Jag önskar att jag var som du! Det räcker att jag tittar på maten så går jag upp... Men jag förstår att det är jobbigt - å varför är det ok att tala om för någon att de är för smala men inte att säga att någon är för tjock?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det har jag också undrat varför det är ok.

      Delete