Tuesday 27 September 2011

Kan ju tro att det är Måndag morgon!

Det tar mig runt 10-12 minuter att köra hem på morgonen efter jag har lämnat av sambon.
I morse tog det 30 minuter.
Varför?
Jo tyvärr hade det hänt en olycka på vägen, en person som blivit påkörd av en bil... usch....
Så därför var jag tvungen att ta en annan väg hem.
GPS på och sambons uppmaning i huvudet att jag inte behöver ta första högersväng som den (GPS) föreslår utan jag ska svänga på 112 street.
Japp jag kör, kommer till första alternativet som jag vet att jag inte ska svänga så jag fortsätter, turn right at 90th avenue säger den lilla rösten till mig, näe tänker jag det ska jag inte.... fortsätter köra... GPS'n vill att jag ska svänga men inte jag inte.... när jag inte längre känner igen omgivningen och rösten vill att jag ska göra en u-sväng så vet jag att jag måste ju faan svänga snart....
Sagt och gjort jag svänger vid nästa rödljus och nu är jag 5,1 km hemifrån!!!!
Kan ju säga att det är 6 km till Kevins jobb men åt det andra hållet....
Så väl hemma en liten rundtur senare :) ringer jag upp Kevin och talar om att den vägen inte går ihop med den jag var på :) men jag kom hem iallafall till slut.
Nu ska jag ta och väcka sonen och göra lite frukost.

2 comments: