Thursday 11 October 2012

På en skala 1-10, hur svårt kan det vara?

Håller du upp dörren för andra människor?

Jag tycker att det är en artig gest som inte tar någon extra tid och jag tackar alltid när någon håller upp dörren för mig och ja jag tycker att man kan säga tack när jag håller upp dörren också, vilket inte händer för ofta tyvärr.

Men ibland blir det så himla uppenbart att folk absolut inte har en tanke att hålla upp dörren, som igår t.ex.
Jag var bara ett par steg ifrån dörren in i en butik, en man är på väg ut och han ser att jag är på väg, han öppnar dörren så pass mycket (lite) att han precis kan pressa sig själv igenom och ser till att han inte rör dörren med händerna, jag kunde inget annat än att små le för mig själv, varför? Jo för direkt efter honom följde hans fru och hon fick i stort sett dörren i ansiktet och det bara för att han inte ville hålla upp dörren för mig.


4 comments:

  1. haha han kanske inte ville ha med henne hem?

    ReplyDelete
  2. Det hör till sunt bondförnuft!

    ReplyDelete
  3. Det tillhör precis som Ting skriver, sunt förnuft! Idag när jag skulle gå ut genom dörren klev en karl in men dörren hade redan gått igen (jag hade några steg kvar) men han tog raskt ett par steg tillbaka, öppnade dörren och önskade mig en trevlig helg! Gentleman! Me like!

    ReplyDelete
  4. Jag gör ALLTID!
    Vad är problemet, jag fattar inte? ORKAR han inte hålla upp den eller vadå...? :-P Bittra människor! *suck*

    Kram på dig! (Och så håller jag upp bloggdörren). ;-))

    ReplyDelete