Friday 5 October 2012

4 timmar på akuten

Fredag em till fredag kväll spenderades på akuten.
Kl 2 fick jag ett samtal från Marcus skola hans knä hade hoppat ur igen.
Jag slängde mig i bilen och körde till skolan, efter 40 min kom ambulansen.

Nästan 15 min senare är den och Marcus på väg till sjukhuset.
25 min senare efter att ha suttit i rusning trafik är jag framme vid sjukhuset.
4 timmar senare hade vi upplevt:
väntan på läkare
väntan på röntgen
väntan på läkare
en jävligt sur läkare för att jag inte ville betala 700 kr för ett knäskydd
väntan på samma sura läkare ska komma in och stabilisera knäet
bli ifrågasatt om knäet verkligen har varit ur led från den sura läkaren.
Att jag inte ville betala 700 för knäskyddet är att jag kan köpa ett likadant i affären för ca 150 kr.
Det var min fredag, hoppas ni hade det bättre.

5 comments:

  1. Det var tråkiga väntetider! Klart de vill sälja knäskydd! I den takten får de ju inte in tillräckligt med patient avgifter ;-)

    ReplyDelete
  2. Nej men fy vad hemskt. Har det hant tidigare da alltsa? Hade han ramlat eller hur gick det till? Later hemskt jobbigt och ont framfor allt och da blir det ju inte battre av att fa dalig service och sitta och vanta i evigheter...hoppas att det ar battre idag!
    Kram och ha en fin helg!

    ReplyDelete
  3. Fy vad trist! Ja, jag hade det bättre - jag låg i soffan och vräkte i mig godis och tittade på TV :-) Kram

    ReplyDelete
  4. huvvaligen! hoppas han inte har alltför ont!

    ReplyDelete
  5. Usch, stackarn!!! :-(
    Och griniga jävla läkare kan dra åt h****E! (Har också upplevt det...) :-(((

    Kram till er!

    ReplyDelete