Monday 29 October 2012

Blandat från helgen! + lite mat

Helgen som var bjöd på mycket :

Vad var det jag sa? Hann bara nämna att jag inte trodde att de skulle vara klara med jobbet i byggnaden förrens en lapp kom under dörren där det stod att vattnet kommer att vara avstängt till Onsdag denna vecka.

Hur svårt kan det vara? Upptäckte att det är väldigt svårt att hitta te i lösvikt...

Helgens fråga som fick mig att små le : "Do you live here? Because you have a accent!" från den kinesiska kvinnan i te butiken.

Söndagshysteri: Att undvika handla på Söndagar är att rekommendera, att handla söndag innan Halloween är ett big NO NO

Hjälpsamma människor: Förra gången jag var i Fruiticana och frågade efter lakritspulver hade jag 3 personer som letade åt mig, denna gång när jag frågade efter en ört tog han telefonnumret och ska ringa upp. ( men jag såg att han och 2 till stod och letade när jag lämnade butiken )

Jag frångick mitt kött igår och åt kyckling :) så otroligt gott.

Tangy Turmeric Chicken Wraps

Använde inte så mycket turmeric som det stod i receptet och lyckades även blanda ihop cumin och ginger :) men det blev jättegott!







                               



2 comments:

  1. ser riktigt gott ut! och så himla hjälpsamma i butiken! :D

    ReplyDelete
  2. Han hade säkert lakritspulver under disken men ville snylta till sig ditt nummer ;-) Kram

    ReplyDelete