Thursday 21 June 2012

Glad Midsommar!

Till er alla som firar önskar jag en redigt glad midsommar!

Själv kommer jag inte direkt fira, det är faktiskt ett midsommar firande i helgen på ett skandinaviskt ställe beroende på vädret så får vi se om vi tar oss dit.

Det är många år sen nu som jag firade midsommar.

2007 var senast jag var i Sverige under midsommar men då stod jag på en bensinmack och väntade på min pappa eftersom jag hade fått punktering på min bil och hade ingen insex nyckel i bilen så att jag kunde ta bort mitten plattan på hjulet för att komma åt bultarna.
Så det vart inget firande det året.
Året innan kommer jag (av en viss anledning) inte ens ihåg vad jag gjorde. (Nej jag var inte onykter)
Så 2005 var väl senast jag firade :)

Jag försöker och ha kvar de svenska traditionerna som jag är van vid och jag tar även till mig de nya traditionerna som kommer i min väg :)

Så kanske blir det ett midsommar firande även här.

Men till er alla från mig :

GLAD MIDSOMMAR!!!

5 comments:

  1. Jag tycker egentligen att de flesta av dessa högtider är väldigt uppsjåsade och överreklamerat. Lite som att NU måste vi ha kul och vara lyckliga! Ungefär som att man SKA ha fest när man fyller jämt. Jag ska ha fest i år när jag fyller 38 år :-) för att jag känner för det.

    /kram från hon dom faktiskt i år hade en väldigt trevlig midsommarafton....

    ReplyDelete
  2. Detsamma! Hoppas det blev en bra dag/kväll oavsett vad ni gjorde. :-)

    Kram!

    ReplyDelete
  3. Glad midsommar på dig söta du!

    ReplyDelete
  4. Va! Var du också på MJ i Gbg?!?!?! Coolt!

    Har du foton..? Jag ägde ingen kamera då...

    ReplyDelete