Sunday 7 August 2011

Skytrain och drug dealers.....

Var inne i Vancouver igår, åkte skytrain dit.
Från stationen så gick vi mot Gastown, där svängde vi av för vi skulle gå upp till Yaletown.
Nu befinner vi oss helt plötsligt i den värsta delen av Vancouver, nämligen East Hastings.
Här befinner sig dem som är hemlösa, knarkberoende, prostituerade mm.
Lite skrämmande att se att knarkhandel bl.a sker helt öppet.... gick förbi en liten gränd och man såg och förstod vad som pågick där.
Det var första gången som jag gick här och är ganska glad över att klockan var 3 på eftermiddagen och inte 3 på morgonen.

Jag har med bil åkt genom här och det var när vi precis hade kommit till Kanada, jag visste om att östra delen av Vancouver var den "fattigaste" delen men att se det med egna ögon, att se folk köa utanför drug centres var faktiskt skrämmande.
Denna del ligger inte alls långt ifrån downtown, en kilometer ifrån som högst..... En kontrast som är lite svår att förstå....

Men i vilket fall som helst så var dagen i det hela lyckad :) benen var trötta efter allt gående men eftersom jag inte har tränat på ett par dagar så tar jag det som träning :)

Ha det bra!

1 comment:

  1. Vad hemskt att se det så nära!! Men gott att du fick en liten promenad då!

    ReplyDelete