Tuesday 2 August 2011

Fotboll, sol och väckt av brandmän

Min helg kort sammanfattat.

Lördag var jag och kolla på fotboll för första gången här i Vancouver hade underbart väder och hade det riktigt bra :)

Söndag blev en slappar dag hade tänkt åka in till Vancouver men var lite för trötta för det :)
Gick och la mig runt tio tiden och straxt innan två vaknar jag av att jag hör en "större" bil utanför, först trodde jag att det var sopbilen men efter att ha kollat klockan så insåg jag att det var för tidigt för det.

När jag hör fotsteg i trapphuset och att bilen stängs av så tänkte jag att det antagligen är bogseringsbilen ( man får inte parkera utanför under natten och om man gör det så bogseras den bort) men hör en lätt knackning och hunden börjar skälla så fatta jag inget....
Tittar ut och ser en brandbil utanför... lägger mig igen och ser ficklampor lysa upp mitt tak.
Efter det så hör jag och ser en stege komma upp vid min balkong, nu fattar jag noll :) upp på min balkong kommer 2 brandmän och frågar om vårat lägenhetsnummer och om vi har en hund.... svar ja det är rätt nummer och ja vi har en hund...
Då kommer nästa fråga från dem, har ni vatten som rinner?? och kan du öppna ytterdörren?
Ehhh jag sover men visst kan kolla och visst ska öppna dörren...
Under den här tiden så står de fortfarande kvar på balkongen och tittar in i sovrummet... här tittar vi inte bort :) så med täcket virat runt kroppen går jag upp och öppnar dörren för dem.
Svaret på om vi hade vatten rinnande : Ja, vårat badrum var fullt med vatten golvet, mattan utanför genomblöt.
Vatten behållaren på toaletten hade spruckit och läckt vatten, grannen under badade i vatten... Deras badrum, hall och vardagsrum var blött.
Så vid tre tiden så stod jag och dammsög upp vatten.....

Nu är det så att här har de inte vad vi har i Sverige, golvbrunn. Näe så vattnet som runnit ut från oss har gått genom vårat golv ut genom deras fläkt i deras badrum.

Så måndag morgon var lite seg :) men med en strålande sol utanför och varmt så lätta det upp det hela :)

Nu väntar jag bara på att de ska komma och fixa min toa.

Ha det.

2 comments:

  1. Nämen oj, vad tråkigt!! Hoppas det inte blev allt för skadat!! Några snygga brandmän då?

    ReplyDelete
  2. Vårat badrumsgolv behöver ant. bytas ut.men annars vad jag vet så är det inte mer hos oss :)

    ReplyDelete