Wednesday 11 May 2016

Onsdag, med bilder från helgen

Alla redan.
Veckodagarna bara rinner iväg och helgerna ska vi inte tala om vad snabbt dagarna försvinner.
Helgen som var var en långhelg för oss, d.v.s Fredag var ledig för sambo så det var en 3 dagars helg.

Men swish så var det söndag kväll igen.

En helt underbar helg hade vi för övrigt.
På Fredagen så körde vi upp mot Harrison Hot Springs och så vidare till Weaver Lake

Där satte vi upp vår camp :)




När allt var fixat så tog vi på oss hiking skorna och började gå Denham's Trail.
En hike på runt 3 timmar och runt 6km.
Kan ju säga att våran hike tog ett bit över 4 timmar och lite mer än 10km.... varav de sista 3-4 km var på en grusväg med väldigt brant uppförsbacke och lika brant? nedförsbacke,  i det läget var det bäst att bara låta mig vara och låta mig gå i min egen takt....

Orsaken till våran extra långa omväg berodde på att i slutet av trailen så kommer man till en grupp camping plats och när markeringarna på träden helt försvann så hade vi ingen aning vart vi skulle ta vägen, nu vet vi vart vi skulle ha gått :), så vi gick ut till "vägen".

Väl tillbaka så gjorde vi upp en eld och käkade sen blev det läggdags för  våra trötta kroppar.

Tog lite kort under hiken:

Man kan se stigen i mitten av nedre delen av kortet.

Det var väldigt igenväxt och ibland kände jag att jag hade behövt en machete.
På väldigt många ställen så hade träd blåst omkull och man var tvungen att antingen klättra över eller krypa under.




Det var lite brant emellanåt 


men halvvägs så var det denna vy 




Otroligt vackert måste jag säga själv.
Naturen här är helt otrolig vacker.

Lördagen packade vi ihop och bestämde oss för att ta en väg, som inte kan kallas väg kan jag tala om för er, på vissa ställen var "vägen" full med hål ( väldigt många ), diken mitt i, alltså inte på sidan av vägen utan tvärsöver så att säga och ibland så såg det ut som om vi körde på botten av en uttorkad flod.



Som ni förstår så är det ingen vanlig väg utan man måste ha en 4x4 ( fyrhjulsdriven ) bil med hög markfrigång.
Emellanåt så var det inte roligt alls för när vägen inte var en väg och det var ett stup rakt ner till höger  jo då var det lite svettigt och vi frågade oss själva mer än 1 gång om vi skulle klara det. 
Men det gjorde vi som tur var och kunde pusta ut.

Men det var inte bara hemsk väg det var helt underbar vyer.







Fortfarande ganska mycket snö på topparna



Ha det bäst!


No comments:

Post a Comment