Tuesday 27 November 2012

En Award till mig!



Jag fick en award från Yoyce funderingar 
Så nu ska jag göra mitt bästa att svara på frågorna.

Vad gör dig glad på en måndag?
Måndagar gör mig inte direkt glad, eftersom det då är slut på helgen och tillbaka till vardagen.
Vad driver dig att skriva din blogg varje dag?
Nu skriver jag inte varje dag och jag vet inte riktigt vad som driver mig men tror nog att det är samma orsak att jag började blogga, nämligen ett sätt att låta min familj ( och alla andra :) ) vara en del av min vardag eftersom vi bor långt ifrån varandra.
Vart skulle du vilja bo som du fick välja fritt?
Jag trivs vart jag är just nu men Sydafrika ligger varmt om hjärtat ( Sol och värme)  även Sverige finns i mitt hjärta.
Stad eller landsbygd?
Om jag bodde i Sverige så skulle jag säga landsbygd, här vill jag bo i stan.
Vilken är din största tillgång enligt dig själv?
Stresstålig.
Vad tror du dina vänner skulle säga är din största tillgång?
Oj svårt, ingen aning :) Pratglad antagligen :)
Favoritmat?
KÖTT
Har du någon känd person som inspirerar dig?
Nope
Vart vill du resa på din nästa semester?
Las Vegas
Vilken är din favoritkaka?
Budapest bakelse, om det är en kaka
Vad är lyx för dig?
Att ha nära och kära nära mig!


Nu ska jag skicka denna vidare:
Lina - En otrolig rolig människa som jag har äran att känna! Och som virkar underbara grejer! OBS! Spela inte innebandy med henne, mycket värre än att spela mot henne.
Ting -  För att hon är Ting helt enkelt :)
My Family - My World!  - Roligt att läsa om hennes liv som bl.a svensk  marine wife  i USA ( sorry Liz that you have to translate it )
Kaatzi - En underbar person
Västgötskan  -  För att hon har alltid nåt roligt att säga :)
Handle with care…… -  Alltid roligt att läsa



Meddela den som blivit nominerad både på din och dennes blogg. Svara sedan på de 11 frågor du fått av den som nominerat dig. Välj 11 nya bloggar att nominera och gör 11 nya frågor till de nominerade att svara på. (Eller som jag, skicka vidare samma frågor).

3 comments:

  1. Hahahaha, kan inte sluta skratta!!!

    ReplyDelete
  2. Tack sa mycket! Vad kul, besvarar fragorna lite senare!! :) Kram

    ReplyDelete
  3. Tack så mycket raring! :-) Kram!

    ReplyDelete