Wednesday 19 October 2011

Workout för hjärnan.

Varje gång jag går till gymmet så tränar jag inte bara min kropp.
Jag tränar min hjärna, mina matte kunskaper.
För det är nämligen så att här (gymmet) är allt i pounds, inches och miles....
( Inches används inte när jag tränar men de mäter i det)
Så första gången som jag var på treadmillen så kände jag efteråt att herregud jag har ju faan inte gjort nåt på en halvtimme.....och sen insåg jag att det var i miles.....

När jag tränar med vikter är det likadant, min hjärna är inställd på kg och så tar jag en hantel och nästan slänger iväg den för att den är så lätt....

Ni fattar att jag är helt slut efter träning?? :)

1 lb (pound) är 0.45359237 kg
1 mile är 1.609344 km
1 inch är 2.54 cm

4 comments:

  1. Shit, det var ju inte lite decimaler?! Miniräknare med dig??

    ReplyDelete
  2. Men brittiska mått då.
    Stones?
    Varför har världe olika måttsystm?
    Kom överens!!!
    Stökigt säger jag.

    ReplyDelete
  3. He he! Lite hjärngympa är ju inte heller fel förstås. ;-)

    ReplyDelete