Monday 10 October 2011

Thanksgiving Day!

I dag är det Thanksgiving day här i Kanada.

Det innebär mat, mat och mat för våran del :)

Många äter Kalkon en dag som denna men eftersom de är så himla stora och vi är bara 3 personer så tycker jag att det är onödigt att stå och göra en kalkon och så syns det knappt att man har ätit från den efteråt och jag är inte överförtjust i kalkon heller så i dag får en höna agera kalkon :)

Eftersom jag har tagit med mig de svenska traditionerna hit... så som Julafton den 24:e, dricka glögg, kanelbullens dag mm så tycker jag att eftersom jag faktiskt bor här nu så ska jag oxå följa deras traditioner.
Så därför har vi två julaftnar bl.a.

I allafall våran Thanksgiving middag kommer att bestå av detta.

Fylld kyckling
Ugnsrostad potatis
Potatismos
Grönsaker i ugn
Fläskstek
Broccoli, morötter
Yorkshire pudding
och givetvis sås....

En efterätt blir det också.

Så jag har lite att göra idag :)

Och jag kommer att vara sjukt mätt ikväll.

Nu dags att börja förbereda lite.



2 comments:

  1. Det gör ni helt rätt i. Kyckling är godare än kalkon! :-)

    Och vi ska ju inte förringa kalles kaviar! Gott! ;-D

    ReplyDelete
  2. ja, kycklign är bra grejer-låter som jättegod mat!

    ReplyDelete