Sunday 19 March 2017

Poutine

Dagens middag blev pulled pork och poutine.


Poutine utan pulled pork


Om du skulle vara i Kanada så finns det 1 sak som du måste äta och det är Poutine.

Poutine är pommes med ost (cheese curds) och brunsås  över.

Det låter inte så himla mumsigt kanske men jag lovar det är gudomligt gott.

Osten smälter över de varma pommesarna och under den varma såsen.

Man kan här köpa cheese curds, squeaky cheese, men jag kör med riven ost som jag har hemma .

När pommesen är typ klar så strör jag över ost så att den smälter och sen strör jag över lite till innan jag häller över den varma såsen och sen snabbt som attan hugger in 😋😋😋

Nu ska jag ta och gå och lägga mig.

Sov Gott eller God Morgon


1 comment:

  1. Ser spännande ut! Aldrig hört talas om den här maträtten förut :-)

    Kram

    ReplyDelete