Thursday 12 November 2015

Spagetti Carbonara

Det här är ett enkelt och ett lazy sett att göra carbonara.
När jag bodde i Sydafrika så började jag göra carbonara från scratch med ägg och grädde,  för att jag antagligen inte kunde hitta en färdig carbonara påse i affären.
I allafall så är det sättet inte så avancerat svårt heller men det jag gör nu är nog snäppet enklare eller kanske inte nu när jag tänker efter hmmm :-)
Anyway gott är det vilket som.


Om du vill göra denna Carbonara så behöver du:

Bacon hur mycket eller hur lite du vill, jag använde 1 pkt vilket är 500g ( vi tycker om bacon)
Cream Cheese 115g typ Philadelphia, jag tog lite extra.
Mjölk 180ml
Parmesanost 40g riven
Vitlökspulver 1/2 tsk
om man tycker om ärtor så tar man
Frysta gröna ärtor 150g

Koka pastan, skär upp baconet i bitar och stek.
Ta upp från pannan och häll av nästan allt flott, sänk värmen och blanda i resterande ingredienser, rör runt tills allt smällt samman till en sås.
Blanda i bacon i såsen och häll såsen över den färdiga pastan blanda runt.
Receptet är för 4 port.

Servera och njut!

1 comment:

  1. Tack älskar bra snabba recept ;)
    Provade du med avokadon ??
    Kram Sanna

    ReplyDelete