Thursday 3 September 2015

Goda, mindre goda och lustiga

Chips

Varje år så har Lay's en tävling att man kan smaksätta sina egna chips eller man skickar in sitt bidrag och hoppas på att det ska bli uttaget.

I år är det verkligen mindre goda smaker, men i ett land där man har Ketchup chips är det väl kanske inget konstigt...

Vi har för nyfikenhetens skull pröva alla 4.

Kan inte påstå att det var en hit precis iaf inte för mina smaklökar.

De 4 smakerna är:

                                      


Montreal Smoked Meat: En eftersmak av senap?? ingen kött smak och jag avskyr senapsmak..
PEI Scalloped Potatoes: De här hade en smak av Bearnaise sås
Butter Chicken: Först en liten smak av kyckling och sen curry
Cowboy BBQ Beans: Först en smak av bbq sås sen uuurrkk  beans, baked beans, vita bönor i tomatsås smak.... Bönor ligger snäppet över senap i min avsky lista....

Jag kommer inte att rösta och jag kommer inte att köpa dem igen.

Däremot är jag nyfiken på en av smakerna i USA nämligen Gyro's med tzatziki det låter ju gott på riktigt :D

Så ett helt ointressant inlägg men om ni skulle av någon anledning snubbla över dessa smaker så vet ni min åsikt om dem, lol

Ha det bäst!



No comments:

Post a Comment