Tuesday 17 April 2012

Köttfärs hit och köttfärs dit

Det kommer spruta köttfärs ut ur öronen på mig.

Blev sugen på köttfärspiroger så tänkte att jag skulle göra det då.
Piroger i detta land är inte vad jag vill ha, det de kallar pirog här innehåller ost och bacon, ost och lök, ost lök och potatis bl.a.
Så fram med köttfärsen eller nötfärsen rättare sagt från frysen (nöt är billigare här än fläsk) och eftersom det är lite mer än 1.6 kg och näe jag tänker inte göra såå många piroger så jag tänker göra några pannbiffar oxå.


Nu är frågan om det ska bli piroger eller pannbiff till middag.


Receptet till pirogerna hittar ni här



2 comments:

  1. Jag älskar verkligen din matblogg!
    Ska pirogreceptet sparat - check!

    ReplyDelete
  2. Piroger är en favvo. Jag gjorde piroger ala viktväktarna i höstas. Kanske ska testa ditt recept istället :-)

    Köttfärs kan man aldrig få för mycket av! Det går ju att variera i all oändlighet.

    Kram

    ReplyDelete