Wednesday 14 June 2017

Smörgåstårta till sist

Efter fadäsen med min smörgåstårtfyllning som hamnade med ett splash och krasch på golvet så var det ju bara att ta tag i det igen och göra ny fyllning.



Något småsur var jag eftersom jag dagen innan hade köpt räkor på IKEA, typ de enda räkor jag tycker om och nu var tvungen att gå ut till affären och köpa räkor där.

De räkor jag gillar är från cold water, atlantic räkor medan de flesta här är från the Pacific och jag tycker att de smakar gummi....


Jag gillar inte räkor i sig, alltså jag kan inte sitta och skala och äta en räka, det måste vara tillsammans med nåt typ i en röra eller på en räkmacka.

Iallafall efter jag torkat mina tårar och fått ur mig en och annan svordom och plockat upp den spruckna glasskålen och den geggiga röran från golvet så begav jag mig ut till affären.

Väl hemma så rörde jag ihop allt igen, något irriterad eftersom den första röran var himmelskt god, lyckades (tur antar jag ) få den att smaka densamma som första röran och till slut fick jag ihop min smörgåstårta.

Den smakade alldeles ljuvligt mycket beroende antagligen på allt jobb jag la ner 😁







4 comments:

  1. Vilken otur med den första fyllningen! Jag förstår att du blev minst sagt sur. Men Gud vad god den ser ut! Snygg är den också :-) Det vattnas i munnen!! Jag älskar smörgåstårta!!

    Kram Katarina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo jag rabblade ett par svordomar. Åhh tack. Hoppas du kan äta smörgåstårta snart.
      Kram

      Delete
  2. Älskar smörgåstårta och recept tar jag gärna ;) på denna såååå snygg
    Hoppas allt är bra med dig
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det är ju super gott med smörgåstårta. Denna var om jag inte missminner mig totalt :D täckt med gräddfil blandat med mayo. Fyllningen var en räkröra. Jag använder gräddfil eftersom creme fraiche är ganska svårt att hitta här. Allt är super duper med mig. Hoppas allt är bra med dig.
      Kram

      Delete