Thursday 29 March 2012

Att prata snabbt!!

Ibland förstår jag inte varför folk måste prata så himla snabbt som en formel-1 bil.

Fick ett samtal och så här lät det i mina öron:

Person i telefon: blabla bla bla bla bla blabla Ann-Sofie? (Här är jag i lite chock för människan uttalade mitt namn rätt.)
Jag: yes that's me
Person: blabla blabla bla blablablabla help out blabla bla weekend?
Jag: Ehh?? Weekend?
Person: Yes
Jag: I'm sorry but I am gonna go away over  the weekend. (Detta är inte riktigt sant men helgerna är vikta för umgänge med familj.)
Person: blabla ok blabla bye (ganska sur)


Jag har oftast inte svårt att förstå men speciellt i telefon så tycker jag att det är svårt att uppfatta när de talar snabbt, jag pratar snabbt med ibland men oftast i telefon så tar jag det lugnare ..... tror jag :)
Så just nu har jag ingen aning om vad hon ville men men sånt är livet :)



2 comments:

  1. Jag har också svårt att förstå vissa personer över telefonen.
    Tycker det är lättare face to face:)
    Kram

    ReplyDelete
  2. Du slapp i alla fall att hjälpa till:)

    Svar: Ja visst var den bra:) Gubbarna var gamla men spela kunde de än.

    ReplyDelete